Du kan i kassan välja att hämta din beställning på vårt lager.
När vi har plockat ihop din beställning meddelar vi dig via mail.
Lagrets öppettider.
Du som handlar för ett företag kan oftast använde den vanliga kassan. Större företag med flera olika adresser kan stöta på problem med tex leveransadresser i kassan. Kontakta då oss så hjälper vi er vidare.
Observera att eventuell faktura skickas till din mailadress.
Kontakta alltid oss innan du returnerar varor!
Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att du tagit emot varorna. Vi på Vattenliv tillämpar öppet köp i 30 dagar vilket ger dig full returrätt i 30 dagar efter mottagandet, förutsatt att varan returneras i originalskick och i oskadad originalförpackning. Detta innebär att du har rätt att undersöka varan men inte använda den. Som exempel får en dammsugare inte användas i vatten eller en fontänpump får inte provköras i vatten. Då är den använd.
Öppet köp/returrätt gäller ej på växter, fiskar eller måttbeställda varor t.ex. dammduk och slangar.
Vid eventuell retur vid öppet köp vill vi att du kontaktar oss först.
Det är ditt ansvar att varan och dess originalförpackning kommer till oss i oskadat skick. Se därför till att varan emballeras väl. Om något skulle hända med varan trots att den emballerats på tillfredsställande sätt, är det fraktbolaget som är ersättningsskyldigt. Returen är godkänd först när vi har kontrollerat varan.
Vid godkänd retur återbetalas summan inom kort.
Vi tar ut en avgift som motsvarar den frakt du betalat för din order vid retur till oss. Detta gäller även del eller hel retur av orders med fri frakt. Då är avgiften den kostnaden för just den eller de produkterna du returnerar. Detta gör att vid köp via faktura och delbetalning finns då belopp kvar att betala vid retur. Vi meddelar alltid när vi fått varan i retur.
Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras dig.
Du som handlar för en organisation kan oftast använde den vanliga kassan. Har ni tex flera olika leveransadressen kan det stöta på problem i kassan. Kontakta då oss så hjälper vi er vidare.
Observera att eventuell faktura skickas till din mailadress.
Hos oss kan du betala med följande betalsätt:
Faktura via Svea Bank AB (publ) – villkor
Kortbetalning – VISA & Mastercard
Direktbetalning via din bank
Delbetalning via Svea Bank AB (publ)
Priserna som visas i butiken är inkl. moms. På respektive produkts sidan visas även priset exkl. moms.
Vi exporterar endast till Danmark.
Tyvärr kan vi inte leverera till Norge. Ett alternativ för dig som bor i Norge och nära svenska gränsen är att vi skickar ett utlämningsställe i Sverige och du hämtar där istället.
Bor du i Finland?
Sedan våren 2013 har Vattenliv sin finska motsvarighet. Du hittar butiken här www.vattenliv.fi.
Våra fraktpriser varierar beroende på hur stor och tung beställningen är. Vi eftersträvar alltid att priset vi tar ut motsvarar det vi betalar hos fraktbolaget. Då våra varor varierar stort både när det gäller vikt och volym kan det i undantagsfall inträffa fel i hur vi har ställt in beräkningen. Upptäcker du något som inte verkar stämma är vi glad om du kontaktar oss.
Fraktpriset på din beställning framgår alltid i kassan. Det tillkommer aldrig något utöver det.
Vi levererar fraktfritt om du handlar varor för över 7000 kr inkl. moms. Detta gäller endast för leverans inom Sverige.
Förutsatt att dina varor finns i lager, gör vi allt vi kan för att din order ska lämnar vårt lager samma dag om du lägger ordern senast 12:00 på vardagar under april – september. Under övriga månader kan du lägga din order så sent som kl 14:00 och den kommer med största sannolikhet att skickas samma dag.
Om din order innehåller varor som inte finns i lager skickas din order så snart den är komplett.
På alla produktsidor framgår den beräknade leveranstiden om vi inte har det antal du vill beställa på eget lager.
Postpaket: 1-2 arbetsdagar*
Hemleverans: 1-3 arbetsdagar*
Företagspaket: 1 arbetsdag*
(Dessa tider gäller Sverige och Danmark)
* Angivna leveranstider är cirkatider baserade på hur det vanligtvis ser ut, avvikelser kan förekomma vid t.ex. större kampanjer eller högtider.
För outlösta paket debiterar vi dig 350 kr.
Ett ej uthämtat paket är inte lika med öppet köp.
Eventuella bruksanvisningar hittas på respektive produktsida.
Letar du efter bruksanvisningar till äldre produkter kan du kontakta oss så ska vi göra vad vi kan för att hjälpa dig.
Om du vill reklamera en vara börjar du alltid med att rådgör med oss. Detta för att vi på bästa och snabbaste sätt kan avhjälpa felet.
Här hittar du våra kontaktuppgifter.
Normalt förfarande vid reklamation är reparation.
Om felet inte kan avhjälpas på annat sätt än att du returnerar varan, skickas en returfraktsedel med förbetald frakt. Vi betalar sedan även för frakten tillbaka till dig.
Normal reparationstid är 1-2 veckor. Om inget fel konstateras av aktuell serviceverkstad kan undersökningsavgift samt returfrakt komma att debiteras dig.
Reklamation skall göras snarast möjligt efter att felet upptäckts.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndes rekommendationer.
Dyker det upp frågor före eller efter ett köp är du alltid välkommen att kontakta oss.
Vi föredrar att du kontakt oss via e-post.
Vi lovar dig att vi alltid svar på alla meddelanden. Har du inte fått ett svara inom 24 timmar under vardagar har troligen vårt svar hamnat i din mails skäppostfilter.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få ny inspiration samt erbjudanden från vårt breda utbud 1 - 2 gånger per månad.